Pazardaki Boşlukları İyi Değerlendirin
Markalaşmak için ilk kural niş bir alan bulmak gereklidir. Dediğimiz gibi evden eve nakliyat bu adım için gerçekten çok müsait. Eğer büyük bir marka yok ise sektörde bu alanı elbet biri dolduracaktır. Bu neden siz olmayasınız. Sektördeki sorunları hepiniz biliyorsunuz yapmanız gereken ilk iş şu soruların cevaplarını bulmak olmalıdır. Nasıl bir hizmet ile bu alanı doldurabilirim? Sektörde yaşanan sıkıntıları gidermek için nasıl bir çalışma yapmalıyım? Bu sorular etrafında kafa yorup kendinizi yenilemeniz ve verdiğiniz hizmetle bir ilk olmalısınız.
İyi Bir Ekip Oluşturun
Size inana ve fikirlerinize inana bir ekip ile çalışmak çok önemlidir. Bu ekibin işe beyinlerini ve kalplerini koymaları ile işiniz daha da kolaylaşacaktır. Aldığınız kararları en iyi şekilde yerine getirmek için çalışan ekip hedefe ulaşmanızı hızlandıracaktır. Ekibin kalifiye çalışanlardan oluşması marka olmanın olmazsa olmazı olan müşteri memnuniyetinin yüksek olmasını sağlayacaktır. Buda size tüm kapıları sonuna kadar açacaktır.
Hedef Kitlenize Odaklanın
Herkese hizmet vermezsiniz. Hizmet vermek istediğiniz kitleyi belirleyin ve bu doğrultuda hareket edin. Bunu daha iyi açıklamak için kendi bulunduğu şehirde marka olmuş bir nakliyat firmasının stratejisini sizinle paylaşmak istiyorum. Firma kendisi için bir taban fiyat belirlemiş ve kesinlikle bu fiyattan daha aşağıya hizmet almak isteyen müşterilerine ben bu kadar düşük fiyat bu işi yapmam yerine "Maalesef biz istediğiniz gün için tamamen doluyuz" demeyi tercih etmiş. Bir yıl iki yıl sürekli bu bahaneyi kullandıktan sonra şehir halkında şöyle bir kanı oluşmuş. Bu firma iyi bir firma ki sürekli dolu. Yani bu firmadan hizmet almak isteyen kişinin çok önceden rezervasyon yapması gerektiği kanısı tüm halk içinde yayılmış. Böylece basit bir strateji ve kararlılıkla bir marka oluşturmuş. Firma sahibi hala bu taktiği kullanmaya devam ediyor. Sizde böyle basit stratejiler üzerine kafa yorun ve kararlı olun.
İyi Hizmet
Yaptığınız işi herkesin yaptığı gibi yapmayın. Diğer herkesten bir farkınız olsun. Verdiğiniz hizmetten müşterileriniz memnun ayrılırsa sizi dostlarına, arkadaşlarına ve çevrelerine tavsiye ederler. Eğer bu etkiyi yaratamaz iseniz işiniz çok zor. Müşterilerinize karşı dürüst olun, verdiğiniz sözleri yerine getirin. Sürekli kendinizi övmeyin hizmetiniz sizi anlatsın.
Sürekli Gelişim
İşinizi daha iyi yapmak, yaşadığınız sorunları gidermek için sürekli değişim içinde olun. İşinizin her aşamasını ekibiniz ile beraber inceleyin ve daha iyi yapmak için üzerine kafa yorun. Aldığınız kararları hayata geçirmek için fazla beklemeyin. Kendinize şu soruyu sürekli sorun "Bunu daha iyi nasıl yapabilirim?" sorunuz "Nasıl daha fazla kar edebilirim" olmasın işinizi iyi yaptıkça beraberinde karınız da artacaktır. Volvo 35 yılı aşkın bir süredir otomobil sektörünü sürekli yeni keşiflerle değiştirmekte ve bu süreçte marka, en çok satan lüks Avrupa arabası haline geldi. Volvo ismi demek güvenlik demek. Marka tüm dünyada en güvenli araba listelerinde hep en üstlerde...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder